طبق آمار سایت canalys؛ در سال 2020 به تفکیک، سهم سامسونگ از بازار 22 درصد در جایگاه اول و در جایگاه دوم سهم اپل 15 درصد از کل بازار بود. اما چیزی که شاید خیلی به چشم نمیخورد فاصله بسیار کم شیائومی به نسبت به اپل بود. سهم شیائومی در سال 2020 از این بازار به 14 درصد میرسید. شاید همین غفلت علت شگفتزدگی دنیا باشد. شیائومی سرانجام در سال 2021 با یک جهش بزرگ، اپل را کنار زد و 17 درصد از بازار دنیا را در اختیار گرفت.
قیمت گوشی های شیائومی چقدر تاثیرگذار بود؟
بیجهت نیست اگر بگوییم قیمت گوشی های شیائومی موجب جهش بزرگ سهم این کمپانی شده است. روشی که شیائومی در قیمتگذاری گوشیها و نحوه سوددهی شرکت به کار میبرد موجب میشود که هیچ کمپانی دیگری نتواند قیمتی پایینتر از این کمپانی ارائه کند.
شیائومی علاوهبر تولید گسترده گوشیها در عرصه ارتباطات و تبلیغات نیز فعالیت دارد و این راز بزرگ شیائومی است. قاعدهای که براساس آن توانسته علیرغم پایینآوردن حاشیه سود فروش گوشیها، کمپانی خود را توسعه دهد.
پاسخ به پرسش گوشی شیائومی چی بخرم را حتما بخوانید!
نگاهی به آمار داخلی از فروش گوشیهای شیائومی
آنچه که آمار سایت رسمی انجمن واردکنندگان گوشی موبایل میگوید، نشان میدهد؛ همگام با این جهش، خرید گوشی های شیائومی در ایران نیز رو به افزایش است.
مقایسه میان آمارهای ایرانی و غیر ایرانی به دلیل تفاوت تقویمی که استفاده میشود، ممکن است کمی گیج کننده باشد. اما با این وجود میشود بهراحتی نفوذ شیائومی به بازار ایران را متوجه شد؛ درمیان 20 گوشی پرفروش 12 ماه گذشته، 7 گوشی از نمایندههای شیائومی هستند.
این نشان میدهد ایرانیها به شیائومی آغوش باز نشان دادند. ایرانیها این گوشیهای باکیفیت و کارآمد را میپسندند و شاید دو علت عمده بتوان برای آنها نام برد.